ساخت برگه ها در وردپرس

در واقع می‌توان گفت برگه ها در وردپرس صفحات اضافه هستند که شما می‌توانید آن‌ها را برای ایجاد امکانات مختلف به کار ببرید. مثلا وقتی شما می‌خواهید یک صفحه تماس با ما ایجاد کنید لزومی ندارد به صورت یک دسته اضافه کرده و به آن نوشته‌ای را ارجاع دهید. بهترین کار این است که برگه‌ای اضافه کنید و صفحه‌ی تماس با ما یا درباره‌ی ما را به آن اضافه کنید. زیرا این موارد فقط اختیاج به یک صفحه‌ی اختصاصی دارند و تا مدت‌ها نیازی به بروزرسانی آنها نمی‌باشد. یا مثلا می‌توان گفت قالب های وردپرسی اکثرا از یک برگه مشخص به نام صفحه‌ی اصلی برای صفحه‌ی نخست خود استفاده می‌کنند که در آن می‌توان نوع قالب را مشخص کرد.

اگر موافق باشید در آموزش وردپرس امروز به بررسی برگه‌ها و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها می‌پردازیم.

افزودن برگه جدید

Add-new-page-برگه ها در وردپرس
افزودن برگه جدید

در منوی سمت راست پنل مدیریتی وردپرس گزینه‌ای با عنوان “برگه‌ها” را مشاهده می‌کنید که بخش مدیریت کردن برگه ها در وردپرس می‌باشد. با کمک گزینه افزودن جدید می‌توان برگه جدیدی به سایت اضافه نمود.

 

ویژگی‌های برگه

همانطور که ملاحظه می‌کنید، این صفحه دقیقا مشابه صفحه ویرایشگر بخش نوشته‌هاست و هیچ تفاوت خاصی از لحاظ ویرایشگر و امکانات آن ندارد. تنها تفاوت‌هایی که برگه با نوشته دارد، عبارت‌اند از:

  1. برگه ها در وردپرس یک ستون اضافی با نام ویژگی‌های برگه دارند.
  2. در برگه‌ها امکان استفاده از برچسب وجود ندارد. (البته با کمک افزونه‌هایی که در مخزن وردپرس وجود دارد، می‌توان برچسب‌ها را به برگه‌ها اضافه کرد)

از قسمت ویژگی‌های برگه می‌توان برای برگه‌ها مادر ایجاد کرد و بقیه را زیر مجموعه‌ی آن در نظر گرفت (درست مانند دسته‌ها) و همچنین می‌‌توان برای هر برگه‌ای اگر قالب شما از انواع مختلفی صفحه در خود استفاده می‌کند، استفاده کنید.

نکته!!! برخی از قالب‌ها به گونه‌ای هستند که امکان انتخاب این قابلیت در آنها وجود ندارد.

همچنین شما قابلیت استفاده از انواع شورت کد در برگه را دارید.

افزودن برگه در وردپرس

از برگه‌ها می‌توانیم برای صفحاتی که قرار است به صورت تک صفحه‌ای باشند و یا به گونه‌ای باشند که تا مدت‌ها نیاز به بروزرسانی نداشته باشند، کمک بگیریم. علاوه بر آن اگر از ویرایشگر‌های تصویری و گرافیکی مانند المنتور استفاده می‌کنید باید بدانید که این ویرایشگر‌ها در بخش موجود هستند و می‌توانند قالب دلخواه خود را با آن بسازید.

در صورت بروز هر گونه سوال می‌توانید آن را از بخش دیدگاه‌ها بپرسید.

 

ویژگی‌های برگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.