تنظیمات در وردپرس

یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های سیستم مدیریت محتوای وردپرس، بخش تنظیمات آن است. تنظیمات در وردپرس خود شامل زیر بخش‌هایی است که شما را در طراحی سایتتان به بهترین نحو یاری ‌می‌کند و در بهینه‌سازی سایتتان نیز کاملا موثر است. بنابراین شناخت و انجام تنظیمات وردپرسی برای شما کاملا ضروری به نظر می‌رسد که ما در این مقاله از سری مقاله‌های آموزش وردپرس قصد داریم تمامی آنها را به شما آموزش دهیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

تنظیمات در وردپرس

بخش‌های اصلی تنظیمات:

  • عمومی
  • نوشتن
  • خواندن
  • گفت‌وگو
  • رسانه
  • پیوندهای یکتا
  • حریم خصوصی

عمومی

اولین بخش تنظیمات در وردپرس، تنظیمات عمومی سایت است. این بخش همانطور که از نامش پیداست مربوط به ویژگی‌های عمومی سایت شما می‌باشد. برای ورود به بخش تنظیمات عمومی وردپرس باید مطابق شکل زیر، به قسمت تنظیمات و زیر بخش عمومی مراجعه کنید.

General settings in wordpress-تنظیمات در وردپرس
تنظیمات عمومی

ویژگی‌های این بخش شامل مواد زیر می‌باشد که هر کدام از آنها را به طور مختصری توضیح داده‌ایم:

  • عنوان سایت: در این قسمت باید عنوان سایتتان را وارد نمایید. هر عنوانی که در این بخش انتخاب نمایید هنگام وارد کردن آدرس سایتتان در تب مرورگر ظاهر خواهد شد.
  • معرفی کوتاه: این قسمت برای معرفی کوتاهی (نهایت سه کلمه) در مورد سایت شماست که بعد از عنوان سایت در تب مرورگر ظاهر خواهد شد.
  • نشانی وردپرس: آدرس سایت شما در این قسمت قرار می‌گیرد.
  • نشانی سایت: اگر می‌خواهید صفحه اصلی سایتتان از دایرکتوری نصب وردپرس متفاوت باشد، آدرستان را در این قسمت باید وارد کنید. اما ما توصیه می‌کنیم این آدرس را همانند آدرس وردپرس یکسان انتخاب نمایید.
  • نشانی ایمیل: آدرس ایمیل خود را باید در این قسمت وارد نمایید. تمامیه اطلاعیه‌های مربوط به سایتتان به این ایمیل ارسال خواهد شد.
  • عضویت: با انتخاب این گزینه اجازه نام‌نویسی کاربران در سایتتان داده خواهد شد.
  • نقش پیش‌فرض کاربری تازه: در این قسمت باید تعیین نمایید بعد از آنکه هر کاربری در سایت شما عضو شد، چه نقشی به آن داده شود. توصیه ‌می‌کنیم بگذارید بر روی حالت “مشترک” باقی بماند.
  • زبان سایت: زبان سایتتان را در این بخش می‌توانید تعیین نمایید.
  • زمان محلی: در این قسمت باید زمان محلی سایتتان را تعیین نمایید. زمان انتشار تمامی برگه‌ها و نوشته‌ها و… بر اساس همین زمان تعیین می‌شوند.
  • ساختار تاریخ: این قسمت برای تعیین نحوه نمایش ساختار تاریخ در نظرگرفته شده است که می‌توانید به دلخواه خود تغییراتی در آن ایجاد نمایید.
  • ساختار زمان: این قسمت برای تعیین نحوه نمایش زمان سایتتان در نظرگرفته شده است که می‌توانید به دلخواه خود تغییراتی در آن ایجاد نمایید.
  • روز آغازین هفته: در این قسمت باید تعیین کنید که شروع هفته کاری شما از چه روزی است. در ایران باید بر روی شنبه قرار داشته باشد.

نوشتن

بخش دوم از تنظیمات در وردپرس مربوطه به نوشتن است که در آن مطابق شکل زیر می‌توانید مواردی مانند تعیین دسته پیش‌فرض نوشته‌ها، ساختار پیش‌فرض نوشته‌ها، فرستادن نوشته با ایمیل و… انجام دهید.

معمولا در این قسمت جز دسته پیش‌فرض نوشته‌ها تغییرات دیگری نیازی نیست اعمال نمایید و اگر سرویس دهنده ایمیل ندارید بهتر است که بگذارید پیکربندی‌های این قسمت در همان حالت پیش‌فرض باقی بماند.

Writing settings in WordPress-تنظیمات در وردپرس
تنظیمات نوشتن

خواندن

در انجام تنظیمات وردپرسی، برای انتخاب برگه صفحه‌ اصلی و نمایش یا عدم نمایش سایت به موتورهای جستجو، باید به بخش خواندن مراجعه کرد. شما در این بخش می‌توانید علاوه بر تعیین صفحه اصلی سایتتان، تعداد نوشته‌ها در هر برگه وبلاگ را نیز مشخص نمایید.

برای انجام تنظیمات این بخش مطابق شکل زیر، به پیشخوان وردپرس و قسمت تنظیمات و زیرمنوی خواندن مراجعه نمایید.

Reading settings in WordPress-تنظیمات در وردپرس
تنظیمات خواندن

گفت‌وگو

چهارمین بخش تنظیمات در وردپرس مربوط به بخش گفت‌وگو می‌باشد. این بخش همانطور که از نامش پیداست مربوط به دیدگاه‌ها و نظرات کاربران در سایتتان است. شما در این بخش مطابق شکل زیر، قادر خواهید بود که محدودیت و فیلترهایی برای دیدگاه‌ ها در ورددپرس ایجاد نمایید و همچنین در بخش نیم‌رخ‌ها می‌توانید تعیین کنید که عکس کاربران هنگام نظر دادن به چه شکل باشد.

همانطور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، تنظیمات این بخش کاملا به شما بستگی دارد که چگونه تکمیل شود به همین خاطر هر گزینه را به دقت بخوانید و متناسب با نیاز خود شخصی‌سازی نمایید.

Conversation settings in WordPress
تنظیمات گفت‌وگو

رسانه

بخش رسانه در تنظیمات وردپرس، این اجازه را به شما می‌دهد که پیش‌فرض سه اندازه بندانگشتی، میانه و بزرگ را در سایتتان تعیین نمایید. مطابق شکل زیر، اگر نیاز به شخصی‌سازی این اندازه‌ها دارید می‌توانید ابعاد موردنظرتان را وارد نمایید.

البته توصیه‌ ما این است که اگر آگاهی نصب به ابعاد تصاویر در سایت ندارید، تغییری در این اندازه وارد نکنید و بگذارید به طور پیش‌فرض باقی بمانند.

Media settings in WordPress
تنظیمات رسانه

پیوندهای یکتا

به جرات می‌توان گفت پیوندهای یکتا یکی از مهمترین بخش‌ها در تنظیمات وردپرس است که به شما این اجازه را می‌دهد تا نحوه ساختار آدرس برگه‌های سایتتان را تعیین کنید.

مطابق شکل زیر، این آدرس می‌تواند از قالب‌های از پیش ساخته شده مانند ساده، روز و نام، ماه و نام، عددی و نام نوشته باشد و یا اینکه خودتان یک ساختار دلخواه ایجاد نمایید. البته تجربه نشان می‌دهد انتخاب حالت “نام نوشته” می‌تواند برای بهبود سئو سایتتان مناسب‌تر باشد.

Unique links setting in wordpress
تنظیمات پیوندهای یکتا

حریم خصوصی

آخرین بخش تنظیمات در وردپرس، بخش حریم خصوصی است که در این قسمت باید سیاست‌ها و قوانین حریم خصوصی سایتتان را تنظیم نمایید.

مطابق شکل زیر، برای انجام اینکار می‌توانید یکی از برگه‌هایی که از قبل برای این بخش ساخته اید انتخاب کنید و یا اینکه با کلیک بر روی دکمه ایجاد برگه جدید، یک برگه تازه بسازید که در آن قوانین و سیاست‌های حریم خصوصی سایتتان را وارد نمایید. البته معمولا با نصب وردپرس برگه‌ای با همین عنوان به طور خودکار ساخته خواهد شد.

Privacy settings in WordPress
تنظیمات حریم خصوصی در وردپرس

تنظیمات در وردپرس

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین قسمت‌های سیستم مدیریت محتوای وردپرس، بخش تنظیمات آن است. شما در این بخش قادر به شخصی‌سازی کردن بسیاری از پیکربندی‌های سایتتان هستید که ما در این مقاله از آموزش وردپرس تمامی این بخش‌ها را به طور کامل بررسی کردیم. توجه داشته باشید بیشتر ‌بخش‌های تنظیمات در وردپرس مانند بخش گفت‌وگو و عمومی باید متناسب با نیاز شما شخصی‌سازی شوند و از هر سایت تا سایت دیگر ‌می‌تواند متفاوت باشد. به همین خاطر شما باید با دقت تمامی این قسمت‌ها را مطابق با نظر و نیاز خودتان شخصی‌سازی کنید. در نهایت از توجه شما به این مقاله سپاسگزاریم. لطفا سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.