دیدگاه ها در وردپرس

قطعا یکی از ویژگی‌ها و خصوصیت‌های مهمی که یک وبسایت باید از آن برخورددار باشد، ایجاد تعامل قوی با کاربران است. تعامل با کاربران علاوه بر آنکه سبب پویایی سایت شما خواهد شد، باعث می‌شود که ترافیک سایت شما بیشتر شده و رتبه سایتتان در موتورهای جستجو بهبود یابد. از طرفی دیگر مهمترین راه تعامل با کاربران، گرفتن نظرات و دیدگاه‌های آنها در سایت است. به همین خاطر ما در این مقاله از آموزش وردپرس قصد داریم به شما تمامی تنظیمات مربوط به دیدگاه ها در وردپرس را به شما آموزش دهیم. حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دیدگاه ها در وردپرس

آنچه به اختصار در این مقاله خواهید خواند:

  • بررسی تنظیمات کلی دیدگاه ها در وردپرس
  • شخصی‌سازی ایجاد دیدگاه در وردپرس هنگام نگارش یک نوشته یا برگه
  • مدیریت و بررسی دیدگاه ها در وردپرس

بررسی تنظیمات کلی دیدگاه ها در وردپرس

مطابق شکل زیر، برای انجام تنظیمات دیدگاه ها به پیشخوان وردپرس و بخش تنظیمات و زیر منوی گفت‌وگو مراجعه کنید. در آنجا تمامی تنظیمات مربوط به دیدگاه ها را مشاهده خواهید کرد.

گفت‌وگو در تنظیمات وردپرس
گفت‌وگو در تنظیمات وردپرس

این تنظیمات شامل موارد زیر هستند که هر کدام را مختصرا توضیح داده‌ایم:

  1. تنظیمات پیش‌فرض نوشته: این قسمت مربوط به چگونگی اعلان‌های سایت و وبلاگ می‌باشد که باید تعیین نمایید بعد از ایجاد یک دیدگاه،‌ اعلان‌های آن چگونه صورت پذیرد. البته توجه داشته باشید که شما بعدا قادر خواهید بود برای هر نوشته به صورت جداگانه این تنظیمات را اعمال کنید که در بخش بعدی این مقاله توضیحات خواهیم داد.
  2. دیگر تنظیمات دیدگاه‌ ها: در این قسمت می‌توانید محدودیت‌هایی برای کاربران خود هنگام نظردادن آنها اعمال نمایید. برای مثال می‌توانید از کاربرانتان بخواهید پیش از گذاشتن دیدگاه خود در سایت نام و نشانی ایمیل خود را وارد نمایند و یا اینکه حتما پیش از قرار دادن دیدگاهشان در سایت ثبت‌نام کرده باشند و ….
  3. برایم ایمیل بفرستید هرگاه: در این بخش می‌توانید تعیین کنید که چه زمانی دیدگاه برای شما به ایمیلتان ارسال شود.
  4. پیش از‌ این‌که دیدگاهی نمایان شود: در این قسمت می‌توانید تعیین کنید که یک دیدگاه چه زمانی می‌تواند در سایت شما قرار بگیرد. با انتخاب گزینه اول می‌توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید و با انتخاب گزینه دوم نیز اگر کاربری یک دیدگاه پذیرفته شده داشته باشد دیدگاه های دیگر او به طور خودکار پذیرفته خواهد شد.
  5. بررسی دیدگاه: در این قسمت قادر خواهید بود که دیدگاه‌های اسپم(جفنگ) را به طور خودکار محدود نمایید و فیلترهایی را برای بررسی بهتر نظرات کاربران اعمال کنید.
  6. نیم‌رخ‌ها: در این بخش باید تنظیمات مربوط به عکس کاربران را هنگام قرار دادن دیدگاهشان تعیین نمایید.

شخصی‌سازی ایجاد دیدگاه در وردپرس هنگام نگارش یک نوشته یا برگه

اگر بخواهید اجازه قرار دادن دیدگاه کاربران را برای هر برگه یا نوشته شخصی‌سازی و محدود کنید باید مطابق شکل زیر، ابتدا به برگه یا نوشته مورد نظر بروید و در نوار بالای صفحه بر روی دکمه “تنظیمات صفحه” کلیک نمایید.

تنظیمات صفحه در وردپرستنظیمات صفحه در وردپرس

سپس تیک گزینه ” گفت‌وگو” را مطابق شکل زیر فعال نمایید.

گفت‌وگو در تنظیمات صفحه
گفت‌وگو در تنظیمات صفحه

آنگاه مطابق شکل زیر، در پایین نوشته یا برگه شما قسمتی با نام گفت‌وگو اضافه خواهد شد که شما در آن قسمت می‌توانید تعیین نمایید، این برگه یا نوشته دیدگاه بپذیرد یا خیر.

پذیرفتن دیدگاه در برگه
پذیرفتن دیدگاه در برگه

مدیریت و بررسی دیدگاه ها در وردپرس

یکی مهمترین نکات دیدگاه ها در وردپرس مدیریت و بررسی مداوم آنها می‌باشد. برای انجام اینکار مطابق شکل زیر، به قسمت دیدگاه‌ها در پیشخوان وردپرس بروید.

منوی دیدگاه ها در وردپرس
منوی دیدگاه ها در وردپرس

در این قسمت تمامی دیدگاه‌ها و اطلاعات کسانی که در سایت شما نظر خود را قرار داده‌اند، مشاهده می‌نمایید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:

  • نام نویسنده
  • متن دیدگاه
  • این دیدگاه در پاسخ به کدام نوشته بوده است؟
  • زمان ارسال دیدگاه

اگر همانطور که در بخش اول این مقاله اشاره شد، پذیرفتن دیدگاه را به صورت دستی انتخاب کرده باشید. در این قسمت می‌توانید بر روی نظر کاربر بروید تا حالت‌های مدیریت هر دیدگاه برای شما ظاهر شود.

مطابق شکل زیر، این حالت‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • پذیرفتن یا نپذیرفتن دیدگاه
  • پاسخ به آن
  • ویرایش یا ویرایش سریع
  • اسپم(جفنگ) کردن دیدگاه
  • انتقال این دیدگاه به زباله‌دان
حالت های مدیریت در دیدگاه ها
حالت های مدیریت در دیدگاه ها

به شما توصیه می‌کنیم حتما همه روزه به بخش دیدگاه‌های خود در ساییتان سر بزنید و آنها را به بهترین نحوه مدیریت کنید تا بعد از مدتی با حجم انبوهی از نظرات کاربران مواجه نشوید.

دیدگاه ها در وردپرس

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، ایجاد تعامل با کاربران یکی از مهمترین ویژگی‌های هر سایتی است که شما نیز باید در سایت خود از آن استفاده کنید. ایجاد تعامل با کاربران سبب مشارکت بیشتر آنها در سایت شما خواهد شد و ترافیک سایت شما را نیز بیشتر خواهد کرد که این موضوع به طور مستقیم در بهبود رتبه سایت شما نیز موثر است. یکی از بهترین راه‌های تعامل با کاربران در سیستم مدیریت محتوای وردپرس اجازه ایجاد دیدگاه در وردپرس است که شما می‌توانید مطابق آنچه که در این آموزش فراگرفتید از آن به خوبی استفاده نمایید.

البته فراموش نکنید که مدیریت دیدگاه‌ها و پاسخ سریع به آنها نیز امری بسیار مهم و ضروری است که حتما باید برای آن وقت کافی بگذارید. در نهایت از توجه شما به این مقاله سپاسگزاریم. لطفا سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراگ بگذارید.

 

منبع: wordpress.org

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.